CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, January 21, 2009

~long journey~

salam to all..

ok hari ni..2x saya mpost rah blog ani..ehehe mcuba2 lu..sory kmu aa~salnya saya gnya hri ni memajak 2x mpost..ada kan saya kongsikan brsama kisah adventure yg kmi lalui hari ni *especialy saya&mysis+zuhai+hjh ana*

alkisahnya cemani~tadi cam besa kmi tulak dr umah kul around 650-710 atu la aa..skalinya my mum meses..nya"jan lalu BUNUT, psal tanah susur tanahnya kejalan,jalan sehala..sama djangsak banjir"..au nyamu~banar eh pnjang dah Q-nya atu smpai bah udah dr umah kami!taus saya 4wad meses tu rah zuhai spaya ia pn na tkna jam atu..skali~czuhai rply "ko tau, rh kg kmi air bkunci tanah runtuh,kami na dpt lalu,ankbuahku na blaku skul coz bas drg na dpt mlintas jln atu..jdnya nda ja ku dpt KULIAH tu zat:("..atu banaa~alai zui..na dpt kuliah..

skali saya&mysis ni btulak ta dri umah kul7 mcuba nasib,kami na plg gagas banar kubd *since u.mahdaly pn ok f aher masuk and since klaz mysis kul10*..ok jalan pnya jalan..incit pnya incit..stgh jam blalu..730..kamu to kami baru dmana??dapan JKR sinarubai..masih na joh baa dari umah..nampak baa umah kami dari tpt kami tblok aa...pisan eh!mental2 kami mdgr lagu GONG XI FA CHAI angguk2 pala lam matuka ehehehe~

kali incit lagi incit..mkin saya mental~dj radio kristal mbagi info masa tu..heavy&long trafic jam along jalan BENGKURONG MASIN KILANAS LUMAPAS JANGSAK& bla bla bla~
tiba2 tkanang saya kan meses chjh*since ia tgl around kwasan kami ani ja*..btnya kedia dmana dah ya?pa kabarnya?*btnya kabar jalan yg dilaluinya atu*..8 d same tym chjh pn btnya ja pa sulnya kami dcni ani!pnya~ia lakat jam dmasin..pstu ia tnya saya lalu mana?jangsak o masin??

dari info dri radio *balik2 baa dj radio aa bckp sal traffic ni..* saya mmikir option jalan mana bsai~antara JERUDUNG OR BANDAR~udah atu khulasahnya miani~

  1. option 1:Jalan BENGKURONG-MASIN: jam brabiz...Jalan MASIN-KULAPIS: accident dapan minyak...Jalan kULAPIS-MULAUT: banjir!mun udah skul.sai.hasan ditutup..banjir banaa dah tu..*NDA KMI AMBIL OPTION NI*
  2. option 2:Jalan BENGKURONG-BUNUT: tanah susur,jalan sehala gnya..JALAN MADEWA-TELANAI-BABURAJA: tanah susur ja..JALAN ISTANA-BANDAR: accident dapan istana, JALAN BANDAR-QLAP: jam, jalan trowong ditutup..*NDA JA DPT KMI MBIL OPTION NI*
  3. option3: JALAN BENGKURONG-KILANAS: jam brabiz!!JALAN KILANAS-JANGSAK:banjir&pokok tumbang menyebabkan jln sehala!!JALAN TANNJUNGBUNUT-SENGKURUNG:accident dpn hospital!!
  4. khulasahnya: NDA KAMI DAPAT KUAR DARI KAMPONG KAMI!!!
ani antara info-info yg kami dgr rah radio la~pastu ngam dtg msg chjh..bpatah ia balik muleh!jam brabiz,malaz g kan majal abis ja minyak hee~~last2 tu saya pn ja givup ehhh,sal nya sjam udah kami lam matuka p alum g sampai mlintas WYWY BENGKURUNG aaa kpisan~~mysis ni pn dah kmentalan..saya meses ta rah YDP saya na dpt dtg meeting...and kami pun muleh taa saja~

banarnya~da plang option lain f kan majal ja kekuliah..hehehe:
option1: majal ja ingsut2 rah traffic jam~asalkan sanggup abis minyak and dtg kuliah grenti kul 10 lalu!!

option2: lalu sg.asam*bliun rh kg ayer aa* ikut prahu singgah tambing dyayasan~gnya mikir saya..sapa ta ngambil kami sana???eheheheheheheheh*ani cara mybro td pagi ia ikut prahu hehehehe cian ya~p ia ok la ngam kaja dbandar*

option3:TRABANG KEUBD!!!!yata nada tu nyamu~~~yata nya saya..f majal ja kan keubd:D:D

bah panjang taa banaa saya mbuat ani..mintamaaf..naleh biskita mbaca..p trimakasih jua krana mbaca heheheheh..bah aa..atu saja..salam~

0 comments: